عکاسی تبلیغاتی به نوعی از عکاسی گفته میشود که برای نمایش بهینه محصولات یا خدمات از آن استفاده میشود. طبیعتا این نوع از عکاسی به صورت کاملا حرفهای و با تجهیزات تخصصی انجام میشود. در عکاسی تبلیغاتی، با استفاده از طراحی گرافیک جنبهی هنری کار تقویت میشود. در صورتی که در عکاسی صنعتی کمتر به جنبهی هنری موضوع توجه شده و عکاس تلاش میکند تا با استفاده از تکنیکهای تخصصی این سبک و بدون هیچ عنصر بصری دیگری، محصول را به تاثیرگذارترین شکل ممکن به تصویر بکشد. عکاسی تبلیغاتی به مراتب از انواع دیگر عکاسی دشوارتر است و نیاز به علم کافی و گذراندن دورههای تخصصی دارد.
به تصویر کشیدن یک محصول اولویت اصلی این نوع عکاسی نیست بلکه باید تصویر گرفته شده باعث تشویق و ترغیب مشتری به خرید و استفاده آن از محصول شود. در واقع عکس تبلیغاتی باید مانند تیزر یک فیلم عمل کرده و مخاطب را ترغیب به خرید کند.
عکاسی تبلیغاتی
در عکاسی تبلیغاتی هدف، تبلیغ و رساندن موضوع یا محصولی خاص است. عکاسی تبلیغاتی صرفا مربوط به فروش کالا نمیشود و عکاس ممکن است از افراد خاص یا تیم تشکیل دهنده یک شرکت عکس بگیرد. هدف از عکاسی تبلیغاتی مورد توجه قرار گرفتن و دیده شدن است، دیده شدن به صورت خود به خود شانس انتخاب شدن را افزایش میدهد و از این جهت با عکاسی صنعتی شباهت دارد.
این عکاسی اغلب در فضای بسته و در نورپردازی مصنوعی انجام میشود. توجه داشته باشید که در عکاسی تبلیغاتی شما باید ویژگیهای ظاهری به محصول را مو به مو پوشش دهید و عکس نهایی باید بیشترین تطابق را با کالا در واقعیت داشته باشد. بیننده عکس باید بتواند با دیدن عکس همهی مشخصات ظاهری محصول، جنس آن، نرمی و سفتی آن، بافت آن و … را به خوبی تشخیص دهد.
نکته مهم دیگر در ثبت یک تصویر تبلیغاتی، جذاب بودن آن است، به طوری که مخاطب با دیدن آن به خرید و پرسوجو در خصوص محصول ترغیب شود. در این نوع عکاسی باید اصول صداقت و جذابیت هر دو رعایت شوند و کاسته شدن از هر یک از این دو پارامتر باعث سلب اعتماد مخاطبان به برند شما میشود.
عکاسی محصول-طراحی کاتالوگ
کاتالوگ معرف آنچه که شما به فروش می رسانید است. طراحی کاتالوگ بدون عکس جذاب و با کیفیت نمیتواند نقشی در تاثیرگذاری و فروش داشته باشد، اولین نگاه مخاطب، به عکس محصول شماست، نشان دادن نقاط قوت محصول در کاتالوگ بهوسیله تکنیکهای عکاسی صنعتی اجتناب ناپذیر است.
عکاسی از محصول برای اینستاگرام
اگر محصولات خود را بصورت آنلاین میفروشید، داشتن عکس با کیفیت از محصولات بسیار مهم است. این تنها راه انتقال کیفیت محصولات شماست زیرا مشتریان نمیتوانند آنها را لمس یا احساس کنند. کیفیت عکسهای محصول به طور مستقیم بر کیفیت درک شده محصولات تأثیر می گذارد… به این معنی که اگر تصاویر با کیفیت پایین دارید، مردم فکر میکنند محصولات شما بیکیفیت هستند.
عکاسی صنعتی؛ عکاسی محصول
بدون شک استفاده از عکس صنعتی به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغات در فروش و معرفی محصول به مخاطب نقش دارد. عکسهای صنعتی از تولیدات و خدمات شرکتها، در معرفی آن برند و یافتن بازارهای مصرف تاثیر بسزایی دارد.
عکاسی محصول را میتوانیم به عنوان یکی از گرایشهای عکاسی صنعتی به حساب آوریم. این روش عکاسی که در واقع نوعی از عکاسی تبلیغاتی است صرفا برای دیده شدن توسط بازار هدف مورد استفاده قرار میگیرد. عکس محصول باید بتواند پیام تبلیغاتی را به شکلی حرفهای و در یک نگاه در اختیار مشتری قرار دهد.
این روش معمولا برای استفاده در وب سایت و یا طراحی کاتالوگ به کار گرفته میشود. در بسیاری از مواقع این عکسها، اولین مواجه مخاطب با محصول هستند.
عکاسی زمینه سفید؛ یکی از انواع رایج عکاسی صنعتی
در این نوع عکاسی صنعتی، محصول مورد نظر به صورت تکی و بدون هیچ پسزمینهای در داخل کادر قرار میگیرد. به همین جهت میتوان گفت که در این نوع عکاسی پارامترهایی نظیر تجربه عکاس، نورپردازی و ادیت حرفهای در کیفیت عکس گرفته شده تاثیر گذارند.
عکاسی با زمینه سفید بهتر است که در فضای استودیو و با بکگراندی سفید، یا با تجهیزات پرتابل در محل مشتری انجام شود.
مهمترین نکته در عکاسی صنعتی زمینه سفید، مبحث نورپردازی است. به همین منظور برای انجام یک پروژه عکاسی این چنینی، لازم است که علاوه بر تجهیزات تخصصی عکاسی، تجهیزات پیشرفته نوری نیز موجود باشد. همچنین استفاده از لنزهای مرتبط در عکاسی از هر محصول، از جمله ضروریترین نیازهای عکاسی صنعتی است.
دلیل اهمیتی که برای عکسهای زمینه سفید قائلیم، تاثیر این عکسها در فضای دیجیتال است. در صورتی که شما صاحب کالایی باشید و بخواهید آن را در فروشگاهی مثل دیجی کالا بفروشید، حتما نیاز به تهیه تصاویر با پس زمینه سفید دارید. این تصاویر باید به تایید دیجی کالا رسیده و سپس بر روی سایت قرار داده شوند.
تکنیک های عکاسی تبلیغاتی حرفه ای
عکاسی تبلیغاتی میتواند ثبتی از ایدهها در دنیای اطراف باشد. در این مقوله هیچ باید و نبایدی وجود ندارد. هر چیز غریبی که در ذهن شکل میگیرد، میتواند کاملا واقعی شود. ما در استودیو تِم دنیای متفاوت مشتریانمان را با همان تصویری که در ذهن داریم، میسازیم و به آن روح میبخشیم. برای اینکار به مهارتهای تخصصی تصویر سازی در نرم افزارهای حرفه ای و مرتبط نیاز است.
برای طراحی یک عکس تبلیغاتی منحصر به فرد و کمتر دیده شده، در اولین مرحله تصویر سازی صورت میپذیرد. این بهترین نمونه از معنای لایهای تصویرسازی و ترکیب هوشمندانه آن با ادیت است.
ادیت حرفه ای چه نقشی در عکاسی تبلیغاتی دارد؟
ادیت تصاویر، مرزهای چیدمان و دکور در دنیای واقعی را جابجا میکند و هنری بیبدیل را به وجود میآورد. در این تعریف عجیبترین تصاویر ذهنی از یک محصول به اجرا در میآیند و یک دنیای متفاوت و آرمانی خلق میشود. عکس باید مفهومی خلاقانه را بدون هیچ مرزی منتقل کند.
عکسها این قدرت را دارند که داستانی را بیان کنند و خاطرات یا احساسات را برانگیزند. وقتی برای تبلیغات عکس گرفته میشود، تنها مسئله مهم اهداف آن تبلیغ است، اینکه مخاطب چگونه تصویر را درک میکند یا چگونه تحت تأثیر آن قرار میگیرد.
عکاسی تبلیغاتی خلاقانه
در این روش از یک سری تکنیکها در جهت افزایش جذابیت عکس استفاده میشود. البته توجه به اصل صداقت همواره باید مورد نظر عکاس و ادیتور باشد. برای مثال در عکاسی تبلیغاتی خلاقانه ممکن است از فوتومونتاژ استفاده شود. در این روش چندین عکس مختلف در هنگام ادیت در کنار یکدیگر قرار گرفته و از ادغام بخشهای مختلف این تصاویر، به نمونههای پایانی زیبایی میرسیم.
هزینه و تعرفه عکاسی
سفارشات در حوزه محصولات و خدمات از تنوع زیادی برخوردارند. هر سفارش شرایط خاصی برای عکاسی نیاز دارد که متناسب با این شرایط قیمت نهایی تعیین می شود. بنابراین نمیتوان نرخ ثابت و معینی را برای انجام این کار تعیین کرد. همچنین برخی از فاکتورهایی که در تعیین قیمت عکاسی صنعتی تاثیر گذار هستند میتواند شامل این موارد باشد: اندازه، ابعاد و جنس کالا، تجهیزات عکاسی مورد نیاز، میزان ادیت مورد نیاز بر روی عکس و…
برای ثبت سفارش عکاسی صنعتی و تبلیغاتی میتوانید از طریق صفحه سفارش خدمات اقدام کنید.