به جای کارمند، شبکههای اجتماعی را به خدمت بگیرید
برایان تریسی میگوید: “مدیریت یعنی، دستیابی به بالاترین بازده ممکن سرمایه انسانی”. بسیار عالی، ولی ما در استودیو تِم در حوزه خدمات شبکه های اجتماعی میگوییم، سرمایه شما در این بخش میتواند صفحات شما در شبکههای اجتماعی باشد، نه کارمندان بیشتر! بنابراین مدیریت شبکههای اجتماعی، برونسپاری پرورش صفحه یا صفحات کسبوکار در شبکههای اجتماعی است. در این مقاله با این مفهوم بیشتر آشنا میشویم.
مدیریت اینهمه کار
مدیریت شبکههای اجتماعی یعنی: فعالیت بهعنوان ادمین صفحات، برنامهریزی برای نوع محتوا، ایجاد تقویم برای انتشار محتوا، تولید انواع محتوای تصویری، ویدئویی و متنی، تجزیه و تحلیل عملکرد صفحات و پستها و همینطور تعامل با کاربران. مدیریت شبکههای اجتماعی در استودیو تِم در پلتفرمهایی مانند: اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب و آپارات قابل اجرا است. مدیران شبکههای اجتماعی از برخی نرمافزارها برای نمایش عملکرد، تحلیل عملکرد و افزایش توانایی مدیریتی خود استفاده میکنند.
یک مدیر همهفنحریف برای صفحات شبکههای اجتماعی
مدیر شبکههای اجتماعی میتواند مشاور بازاریابی شبکههای اجتماعی یا عضوی از یک تیم در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ باشد. او هرجا که کار کند، در بازاریابی، تبلیغات و مدیریت شبکههای اجتماعی، یک حرفهای تمامعیار است. بنابراین بهسادگی میتوانید صفحات شبکههای اجتماعی برند خود را به او بسپارید تا در اهدافی مانند برندینگ، تبلیغات و افزایش فروش، بهترین نتیجه را بدست آورید.
مزایای مدیریت شبکه های اجتماعی
با مزایای متعدد شبکههای اجتماعی برای کسبوکار، برونسپاری مدیریت این شبکهها میتواند یک استراتژی بازاریابی موفق باشد. مدیریت شبکههای اجتماعی حائز مزیتهای متعددی است که به طور خلاصه برخی از آنها شامل موارد زیر میباشد.
یک استراتژی مقرونبهصرفه است
استفاده از ظرفیت شبکههای اجتماعی برای رسیدن به اهداف کسبوکار، یک ابتکار مقرونبهصرفه است. راهاندازی صفحات در این پلتفرمها رایگان است؛ انتشار محتوا بهشکل پست و استوری، رایگان است و پاسخ به نظرات کاربران هم مجددا به همین صورت است. علاوهبر این، هزینه تبلیغات در شبکههای اجتماعی با استفاده از امکانات خود پلتفرمها نیز چندان زیاد نیست.
کنار گوش مخاطبان خود بنشینید
شبکه جهانی وب با میلیونها سایت درون آن، یک اقیانوس بیکرانه است. اما پلتفرمهای اجتماعی، خاصیتهای بومی بیشتری دارند. با این پلتفرمها بسیار سادهتر میتوانید جامعهای آنلاین و نزدیک به هم از مخاطبان هدف و مشتریان کسبوکار خود بسازید. از آنها نظر بخواهید و به آنها پیشنهاد دهید.
پانتومیم کسبوکار و مخاطب
توجه برندها به خواستههای کاربرانِ شبکههای اجتماعی، باعث جلب توجه آنها میشود. این درست مثل یک پانتومیم یک به یک است. کسبوکار خواسته مخاطب هدف را شناسایی میکند و بههمان شکل و رنگ درمیآید. البته نه دقیقا همان، زیرا حفظ لحن برند باید در اولیت باشد. اما تلاش خود را برای رضایت جامعه مخاطبان هدف میکند.
یک استراتژی که جواب میدهد
هم بازاریابان و هم صاحبان مشاغل در مورد عملکرد بازاریابی و تبلیغات در شبکههای اجتماعی توافق دارند. با استفاده از خدمات مدیریت شبکههای اجتماعی، شرکتها میتوانند نام تجاری خود را ایجاد کنند، مخاطبان خود را افزایش دهند و فروش بیشتر را تجربه کنند. برای مثال، تقریبا ۴۵ درصد از بازاریابان مدل تجارت B2B از طریق فیسبوک مشتری بهدست آوردهاند و در مدل کسبوکار B2C، پلتفرم اینستاگرام، یک متخصص ویژه است.
مدیریت اینستاگرام-خدمات ادمین اینستاگرام
اینستاگرام با حدود یک میلیارد کاربر ماهانه در حال تبدیل شدن به استاندارد جدیدی برای خدمات مدیریت شبکههای اجتماعی است. تمرکز اینستاگرام بر محتوای بصری که همان تصاویر و ویدئوها هستند، شرکتها را تشویق میکند تا راههای خلاقانهای برای جذب مخاطبان خود بیابند و یا اینکار را به متخصصان آن، یعنی مدیران شبکههای اجتماعی واگذار کنند. چند ویژگی اینستاگرام به طور کاملا خلاصه:
- بهترین انتخاب برای مشاغل خردهفروشی
- انتخابی موثر برای فریلنسرها
- انتخابی عالی برای برندها در زمینه برندینگ
- برترین پلتفرم برای ارتباط با مخاطبان در ایران
لینکدین؛ بزرگترین شبکه اجتماعی مشاغل در جهان
با برونسپاری خدمات شبکه اجتماعی لینکدین به کارشناسان حوزه تولید محتوا به بیش از ۷۷۴ میلیون کاربر دسترسی خواهید داشت. بههمین دلیل است که لینکدین پلتفرمی ایدهآل برای مشاغلی است که به دنبال استخدام نیروهای متخصص و همچنین تثبیت خود به عنوان یک برند در یک حوزه تخصصی از کسبوکار هستند. چند ویژگی لینکدین را با مرور میکنیم:
- پلتفرم محبوب دانشجویان، مدیران کسبوکار و کارجویان
- ارتباط بالای لینکدین و فیسبوک؛ ۹۰ درصد از کاربران آن در فیسبوک هم حضور دارند
- بهترین مکان برای انتشار اخبار، اطلاعیهها و حتی فرمها
- پلتفرمی بینظیر برای ارتباط بین شرکتها و تجارت B2B
- ۶۰ درصد از بازاریابان، آن را کاربردی برای کسبوکارها میدانند
یوتیوب؛ مدیریت صفحات پلتفرمی با ۲ میلیارد کاربر
میخواهید محتوای ویدئوییتان دیده شود؟ در پلتفرمی فایلهای ویدئویی را منتشر کنید که دو میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد و بعد از گوگل، دومین سایت و پلتفرم پربازدید در دنیا است. بله! یوتیوب. میخواهید از چنین ظرفیتی چشمپوشی کنید؟ ویژگیهای این شبکه اجتماعی برتر دنیا را برای بازاریابی، برندینگ و تبلیغات مرور میکنیم:
- بهترین پلتفرم برای انتشار ویدئو در جهان
- تنوع ویدئوها از آموزشی، شرح محصول، معرفی برند تا ویدئوهای تبلیغاتی
- مخاطبان یوتیوب از ۱۶ تا ۷۰ ساله هستند؛ گوناگونی سنی حداکثری
- پلتفرم مناسب برای محصولات لوکس و گرانقیمت
مدیریت صفحات در شبکه اجتماعی آپارات
پلتفرمی که طی یازده سال به برترین پلتفرم ایرانی برای انتشار ویدئو تبدیل شد. کافی بدانید رتبه الکسا این سایت در ایران، دوم و بعد از گوگل است! درست مانند یوتیوب در عرصه جهانی. در ایران هیچ پلتفرمی برای ارتباط با مخاطبان از طریق ویدئوهایی با هر میزان از حجم فایل و زمان، برتر از آپارات وجود ندارد. برخی از مزایای این پلتفرم را برای کسبوکارها:
- نشر روزانه بیش از ۴۰۰ هزار ویدئو در آپارات
- ترافیک ماهانه بیش از ۱۵ میلیون ساعت در ماه
- هر مخاطب آپارات بهطور متوسط، ۱۵ دقیقه در آن میماند
- ۸۸ درصد بازدید داخلی و ۱۲ درصد بازدید خارجی
- ۱۴ میلیون IP ماهانه از آن بازدید میکنند
مدیریت حرفهای شبکههای اجتماعی به سبکِ خدمات استودیو تِم
استودیو تم خدمات مدیریت شبکههای اجتماعی را در حوزههای متنوعی با سبکی خلاقانه و نوآور ارائه میدهد. تیم تولید محتوای شبکههای اجتماعی در هر پلتفرمی که حضور یابند، کسبوکار شما را با استایلی فراتر از استانداردهای رایج جلوه میدهند.
خدمات استودیو تِم در زمینه تولید انواع محتوای بصری، متنی (کپشن، تیترهای تبلیغاتی و سناریو برای ویدئو)، انواع پست، استوری و کپشن اینستاگرام، تولید انواع ویدئو برای هر چهار پلتفرم (اینستاگرام، یوتیوب، آپارات و فیسبوک)، ایجاد استراتژی و تقویم محتوایی، انواع خدمات مدیریت، برگزاری کمپینهای تبلیغاتی و دهها خدمت دیگر، متناسب با شبکه اجتماعی مورد نظر و حالوهوای کسبوکار شما است.
موفقیت کسبوکار خود را از طریق حضور پررنگ در شبکههای اجتماعی، اینبار با تمِ متفاوت خدمات در استودیو تِم تجربه کنید.