ساخت تیزر تبلیغاتی-فیلم تبلیغاتی

در دنیای دیجیتالی امروزی، طراحی و ساخت تیزر تبلیغاتی یک روش بسیار مهم در معرفی محصولات و خدمات به شمار می‌‌رود فیلم صنعتی می‌تواند ...زمان مطالعه: 4 دقیقه
زمان مورد نیاز برای مطالعه این محتوا: 4 دقیقه

در دنیای دیجیتالی امروزی، طراحی و ساخت تیزر تبلیغاتی یک روش بسیار مهم در معرفی محصولات و خدمات به شمار می‌‌رود. فیلم صنعتی می‌تواند درآمد و فروش زیادی برای مشاغل به ارمغان آورد. به‌علاوه، این نوع تبلیغات هویت و ارزش کلی نام تجاری شما را افزایش می‌دهند.

فیلم‌ تبلیغاتی یکی از از ابزارهای مارکتینگ به شمار می‌آید که برندها می‌توانند با استفاده از آن‌، پیام‌های جذاب خود را به کاربران منتقل کنند. اولین تبلیغ تلویزیونی تقریباً 80 سال پیش پخش شد!

پخش تیزر صنعتی قبل از عرضه یک محصول جدید به بازار، معرفی یک کسب و کار و یا ارائه خدماتی خاص یک پوئن مثبت برای شما به حساب می‌آید. بر همین اساس، امروزه ویدئوهای تبلیغاتی به مهم‌ترین ابزارهای هر کسب و کاری تبدیل شده‌اند.

صرف نظر از نوع شرکت، بودجه و هدف ویدئو یک فرمت یکسان از ایده اولیه تا فایل نهایی وجود دارد که در ساخت تیزر تبلیغاتی دنبال می‌شود.

هدف ساخت تیزر تبلیغاتی خود را مشخص کنید

قبل از هر کاری بهتر است که هدف خود را از ساخت تیزری که مدنظر دارید مشخص کنید. به عنوان مثال اگر یک شرکت جدید هستید و تصمیم به تولید تیزر دارید، باید هدف خود را معرفی نام تجاری و خدمات خود به کاربران وب‌سایت قرار دهید. همچنین اگر محصول جدیدی تولید کرده‌اید، باید در تبلیغات ویدئویی خود اطلاعات زیادی در رابطه با آن ارائه دهید تا مخاطب را با آن آشنا سازید.

برخی دلایل متداول که بسیاری از شرکت‌ها را مجاب می‌کنند تا اقدام به ساخت تیزر تبلیغاتی ‌کنند:

  • معرفی برند
  • افزایش فروش
  • افزایش مشارکت کاربران
  • آموزش به مشتریان
  • تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل

اگر تمایل دارید در ساخت تیزر تبلیغاتی خود چندین هدف را دنبال کنید، باید بدانید که کار درستی نیست و نباید تمامی اهداف را در یک تیزر بگنجانید. هرچه اهداف یا ایده‌های بیشتری را در یک ویدئو بیاورید، فیلمنامه را پیچیده خواهید کرد و مخاطب گیج می‌شود.

مسیر ویدیو را مشخص کنید

راه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید در مورد محصولات، خدمات و پیشنهادات خود صحبت کنید. این مرحله یکی از مهم‌ترین گام‌های تولید تیزر صنعتی محسوب می‌شود.

برخی ایده‌های اصلی که می‌توان از آن‌ها برای جهت‌دهی به یک تیزر تبلیغاتی استفاده کرد عبارتند از:

  • بیان مشکل و ارائه راه‌حل با استفاده از محصول مدنظر
  • تمرکز بر مشتریان فعلی
  • نمایش محصول یا ویژگی خاص خدمات و تولیدات
  • آموزش به مخاطبان در رابطه با موضوعی مهم
  • الهام‌بخشی به مخاطب و خوشحال ساختن مشتری با ایده‌های داستان‌گونه (استوری تلینگ)

انتخاب سبک بصری در ساخت تیزر تبلیغاتی

نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد سبک بصری ویدئو است. در واقع باید نگاه مشتریان دید که تیزر شما چگونه به نظر می‌رسد.

سبک بصری ویدئوی می‌‌تواند به طرق مختلفی در تیزر اجرا شود

چند ایده کلی برای نحوه پرداختن به موضوع

  • انیمیشن: انیمیشن‌ها بیشتر مورد توجه کودکان هستند و توجه آنان را به خود جلب می‌کنند. البته تبلیغاتی نیز وجود دارند که از این مدل تیزرها برای معرفی محصولات مخصوص بچه‌ها استفاده می‌نمایند. درحالی که مخاطب اصلی آن‌ها والدین کودک هستند.
  • رئال: در این مدل از تیزرها، از انسان‌های حقیقی استفاده می‌شود. امروزه ساخت این سبک تیزرهای تبلیغاتی بیشتر مشاهده می‌شود؛ زیرا به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند. بیشترین کاربرد این نوع تبلیغات نیز مربوط به صنعت است.
  • لایو‌اکشن: ترکیب فیلم‌های واقعی با عناصر انیمیشن یا جلوه‌های ویژه را لایواکشن می‌نامند و در ساخت تبلیغات ویدئویی از آن استفاده می‌کنند.

حال که ایده، هدف و سبک تیزر مشخص شده، زمان آن رسیده تا به نکات جزئی‌تری توجه شود.

صحنه‌ها/باید مشخص کنید که چند صحنه متفاوت وجود خواهد داشت و فیلمبرداری و استفاده از کدام مکان‌ها برای ساخت تیزر ضروری است.

تنظیم صوت و متن/موزیک در ساخت تیزر تبلیغاتی یک فاکتور مهم به شمار می‌آید. بنابراین باید به سوالاتی همچون آیا موسیقی پس زمینه وجود خواهد داشت، آیا برای انتقال پیام لازم است که متنی روی صفحه ظاهر شود و… پاسخ داد.

شخصیت‌ها/در ساخت تیزر تبلیغاتی/تعیین تعداد شخصیت ها در تیزر، این افراد چه کسانی هستند و رابطه‌ آن‌ها با یکدیگر چیست و… .

محصول/باید مشخص باشد که محصول چگونه در داستان جای می‌گیرد، چند بار و در کدام صحنه‌ها ظاهر می‌شود و چگونه باید آن را به مخاطب نشان داد.

پیام نهایی/آخرین پیامی که باید به مخاطب انتقال داده شود چیست، بینندگان باید در انتهای تبلیغ چه احساسی داشته باشند و یا چه کاری انجام دهند.

فیلم صنعتی اغلب توسط مشاغل مختلف برای تبلیغ یک رویداد، فروش یک محصول و معرفی مزایای آن، تخفیف و پیشنهادات، نمایش مسئولیت اجتماعی برند و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک ویدیو تبلیغاتی اساساً طوری طراحی شده است که توجه بینندگان را به خود جلب کند، مشتریان شما را افزایش ‌دهد و آن‌ها را وادار به پیگیری برند شما نماید.

از آن‌جایی که تبلیغات کلید فروش محصولات و خدمات است، بهتر است در مورد انتظارات خود از یک تیزر، با یک متخصص ساخت تیزرهای تبلیغاتی مشورت کنید. تِم با استفاده از افراد متخصص به شما در تهیه تیزر صنعتی مناسب با کسب و کارتان کمک خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر و یا مشاوره ساخت تیزر تبلیغاتی مناسب می‌توانید به بخش تماس در سایت مراجعه کرده یا از طریق فرم ثبت سفارش آنلاین در سایت اقدام کنید.

یک امتیاز ثبت کنید
[yasr_visitor_votes]
پرسش و پاسخ آنلاین با استودیو تِم

کارشناسان متخصص این سایت روزانه به یک سوال شما پاسخ خواهند داد.
کافیست سوال خود را طرح کنید و منتظر پاسخ آن روی ایمیل خود باشید.

چگینی (0912xxx8447)

اگر پروژه‌ای تصویر برداری شده باشه کار تدوین و جلوه‌های ویژه‌ رو انجام میدید؟

بله، از طریق صفحه سفارش خدمات، یا تماس تلفنی اقدام کنید.
اختیاری (0919xxx8124)

خارج از تهران هم میتونید کلیپ تهیه کنید؟

بله. در تمامی استان ها فعالیت داریم.
موسوی (0913xxx4574)

کجا میشه نمونه کارهای بیشتری مشاهده کرد؟

بعد از پر کردن فرم مشاوره/سفارش و یا تماس تلفنی.
امینی (0912xxx5417)

برای افزایش فروش از وب سایت استفاده کنیم یا اینستاگرام؟

بستگی به محصول و فیلد کاری متفاوته و نمیشه قانون کلی براش تعریف کرد.
بیگی (0912xxx1227)

سناریو نویسی و ایده پردازی برای ویدئو تبلیغاتی توسط مشتری انجام میشه یا شما؟

معمولا چند سناریو به مشتری پیشنهاد داده میشه و خود مشتری انتخاب میکنه. در صورتی که مشتری سناریویی داشته باشه و بخواد همون سناریو باشه هم قابل اجراست.
چگینی (0912xxx8447)

اگر پروژه‌ای تصویر برداری شده باشه کار تدوین و جلوه‌های ویژه‌ رو انجام میدید؟

بله، از طریق صفحه سفارش خدمات، یا تماس تلفنی اقدام کنید.
اختیاری (0919xxx8124)

خارج از تهران هم میتونید کلیپ تهیه کنید؟

بله. در تمامی استان ها فعالیت داریم.
موسوی (0913xxx4574)

کجا میشه نمونه کارهای بیشتری مشاهده کرد؟

بعد از پر کردن فرم مشاوره/سفارش و یا تماس تلفنی.
عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی
  • پلن پایه / ماهیانه

    • 16 عدد پست
    • 4 ویدیو / 4 عکس / 8 محتوا گرافیکی
    • 20 استوری از محتوای مرتبط
    • کامنت مارکتینگ
    با ثبت سفارش آنلاین
    در زمان صرفه جویی کنید.
    سفارش و مشاوره تلفنی 02188253237
  • پلن پایه / ماهیانه

    • 16 عدد پست
    • 4 ویدیو / 4 عکس / 8 محتوا گرافیکی
    • 20 استوری از محتوای مرتبط
    • کامنت مارکتینگ
    با ثبت سفارش آنلاین
    در زمان صرفه جویی کنید.
    سفارش و مشاوره تلفنی 02188253237
  • پلن پایه

    • 10 فریم عکاسی صنعتی
    • ادیت و اصلاح رنگ
    • امکان ادیت مجدد تا 2 بار
    • 1 فریم عکاسی تبلیغاتی
    با ثبت سفارش آنلاین
    در زمان صرفه جویی کنید.
    سفارش و مشاوره تلفنی 02188253237
  • پلن پایه

    • 1 دقیقه ویدیو
    • فیلمبرداری 4K
    • امکان ویرایش تدوین تا 2 بار
    • 3 فریم عکاسی
    با ثبت سفارش آنلاین
    در زمان صرفه جویی کنید.
    سفارش و مشاوره تلفنی 02188253237
  • پلن پایه

    • طراحی لوگو
    • انتخاب رنگ سازمانی
    • طراحی کارت ویزیت
    • طراحی ست اداری
    با ثبت سفارش آنلاین
    در زمان صرفه جویی کنید.
    سفارش و مشاوره تلفنی 02188253237
  • پلن پایه

    • کد نویسی بر پایه سئو
    • واکنش گرا (ریسپانسیو)
    • شرکتی / فروشگاهی
    • 1 ماه پشتیبانی سایت
    با ثبت سفارش آنلاین
    در زمان صرفه جویی کنید.
    سفارش و مشاوره تلفنی 02188253237
  • پلن پایه / ماهیانه

    • بهبود سئو تکنیکال
    • بهبود سئو مطالب (10پست)
    • پلن بازدید روزانه (60 نفر)
    • 1 صفحه لندینگ
    با ثبت سفارش آنلاین
    در زمان صرفه جویی کنید.
    سفارش و مشاوره تلفنی 02188253237